• phone: 02136059963
  • Email us: gavaher.kenzel@gmail.com
  • Instagram: kenzel.ir

دلیل یک شکل بودن لباس شب ساقدوش ها

This Is the Reason Bridesmaids Wear the Same Dresses

اگر به تازگی ساقدوش بوده اید با معضل یک شکل بودن لباس شب آشنا هستید که چطور مثلا چهار عدد لباس شب مانند هم انتخاب کنید که برای چهار نفر با فرم بدن متفاوت و رنگ پوست و مو ی متفاوت و سلیقه های گوناگون ، برازنده و شیک و مورد قبول باشد.

ولی سلیقه ی شخصی چه اهمیتی دارد وقتی شما قرار هست یک شب ساقدوش باشید ؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که این سنت یعنی یک شکل بودن لباس شب در ابتدا از کجا و به چه دلیل بوجود آمده است و چرا ساقدوش ها باید لباس شب شبیه هم بپوشند ؟

به نظر می رسد که دلیل اصلی شکل گیری لباس شب یک شکل به زمان روم باستان بر می گردد!

زمانی که ساقدوش ها نه تنها لباس شب یک شکل می پوشیدند بلکه لباس شب آنها مانند لباس خود عروس بود.

از آن زمان بود که جشن ساقدوش ها و عروس باب شد ، نه به این منظور که عروس با دوستان خود وقت بگذراند ، بلکه به این دلیل که از ساقدوش ها به عنوان طعمه ، برای فریفتن استفاده کند !!!!!

در واقع در آن دوران بر این باور بودند که در مراسم عروسی ارواح خبیث و یا خاطر خواهان قدیم عروس ، بی دعوت وارد مراسم می شوند ، و این امر معضل بزرگی برای عروس و داماد بود.

به همین دلیل ساقدوش ها مانند عروس و داماد لباس می پوشیدند تا ارواح خبیث و یا افرادی که با حیله و زوری وارد مراسم می شدند ،

در تشخیص عروس و داماد دچار گنگی شوند و عروس و داماد فرصت کافی برای اجرای مراسم را داشته باشند ، بدون اختلال و فرود ارواح خبیثه و شوم بر سر آن ها !!!!!!!!

پس دفعه بعد که دوست شما برای ساقدوش شدن به شما پیشنهاد داد ، با توجه به اینکه قصد نهان آن را می دانید ، لباس شب یک شکل را بی چون و چرا قبول کنید چون هیچ کس دوست ندارد مراسم عروسی را خراب شده ببیند !!!!

If you’ve been a bridesmaid recently you will know the pain: the pain of trying to find four+ dresses that will suit every girl despite each and every one of you having a different body shape, skin color, hair color and personal tastes.

But what does personal taste matter then you’re just a bridesmaid, eh?

Have you ever stopped to think about why exactly this tradition exists in the first place?

Well, according to Mental Floss, the real reason dates all the way back to Ancient Roman times, when bridesmaids not only wore the same dresses as each other but also as the bride.

It was around this time that Bridal Parties were becoming a “thing” but not because the bride necessarily wanted to surround herself by BFFs. Nope, she wanted to surround herself with decoys.

Essentially, weddings back in those days were likely to be gatecrashed by evil spirits and the bride’s exes (we’d be more worried about the exes…)

and that was a real problem for the couple in question.

The purpose of the bridesmaids was to confuse said spirits and exes for long enough that the bridal couple were able to tie the knot without

disruption or evil hailing down on them.

So the next time you’re asked to put on a matching bridesmaid dress for your friend’s nuptials,

just consider her ulterior motives and take one for the team.

No one likes a ruined wedding.

Leave a reply